Fotogalerij met VW T3 bussen van bezoekers (2)
Laat jouw T3 ook opnemen in deze fotogalerij. Stuur een mooie foto in van jouw T3 (minimaal 300 pixels breed), eventueel samen met wat aanvullende informatie, naar . De kentekens van de bussen, op aangeleverde foto’s, worden door de webmaster geretoucheerd voordat deze in de fotogalerij opgenomen worden.
Ingezonden door:
John van Lauernesse
16inch Syncro camper
2.8 ltr 140PK
Lees meer
Gekocht bij Besko eind ’98. Kleur Bosnië UFOR(?) wit. Marechaussee kaal. 2.1 WBX eh… 16inch
Ondanks camper kenteken toch een soort caravelle 7 persoons van gemaakt en oorspronkelijke kleur blauw laten spuiten.
112 pk en niet zoveel koppel bij laag toeren was niet handig om met 7 personen plus een 1500kg caravan naar (wintersport) bergen te gaan (o ja, stuurbekrachtiging moest er ook in anders kan je bijna niet een grote caravan op z’n plaats manouvreren)
Dus eerst een Ford V6 3.2 liter Hurricane Racing motor er in: 180 PK een 320 NM bij een laag toerental. Helaas(?) nu de 2.8 l met 140 PK.
Vorig jaar via Ebay Duitsland een ’82 Westfalia Joker ‘gewonnen’ voor 800 euro en het interieur/en dak dit jaar over gezet naar de T3 16inch.
Mei vakantie was de maidentrip als camper helaas koppakking eruit. Toch drie leuke nachtjes gehad.
Toch gaan we deze zomer weer (zijn we onnozel)… zonder caravan maar met karretje.
Ingezonden door:
Marco Romero Lopez
dubbelcabine pick-up
bouwjaar 1989
1.7 ltr dieselmotor, volledig door mezelf gereviseerd
In- en exterieur helemaal naar eigen idee gestyled
Ingezonden door:
Elma en Paul Kreuzen
Westfalia club joker
bouwjaar 1983
in 1989 vanuit Duitsland geïmporteerd.
1.9 ltr benzine
Ingezonden door:
Jan van Veldhuizen
dubbelcabine pick-up
bouwjaar 1986
benzine/gas
Ingezonden door:
Marco Bos
Westfalia Joker III
2.0 ltr luchtgekoeld
geheel origineel.
net 105000 gelopen.
op kenteken in 1982, maar bouwjaar 80/81
Ingezonden door:
Maarten Versteeg
gesloten bestelbus
bouwjaar 1984
1.6 ltr diesel
Ingezonden door:
Dominiek Buyse
kombi
1,7ltr diesel
eerste toelating 01-1991
Lees meer
Ik ben voor zover ik weet de derde eigenaar. De bus is in maart 2004 volledig gerestaureerd en herspoten (VW kleur giftgroen). Niet dat het zo nodig was, hier en daar wat roest in de bekende lasnaden, maar ik wil absoluut deze bus in een perfecte staat houden. Ik ga er immers ieder jaar met de vrouw en de kinderen mee op reis, en dat vereist wel een goeie conditie van de bus!
De bus is in 2002 qua motor volledig gereviseerd… Rijdt terug perfect nu! Bij revisie had de motor 263.000 km. Ik kon er nog mee rijden, de motor was zeker nog niet aan zijn laatste adem toe, maar zoals ik al eerder vermeldde, wil ik hem in topconditie houden. Ik begon immers oliespatten te bemerken op de achterklep en dit is een teken aan de wand die duidt op motorslijtage. Aangezien we het jaar erop een reis maakten naar het verre Portugal wilde ik geen enkel risico nemen op een eventuele motorbreuk of panne… Vandaar deze revisie!
Ingezonden door:
fam. Wijkstra
bouwjaar 1981
2 ltr. luchtgekoeld
In 1990 omgebouwd tot camper met Westfalia interieur.
Ingezonden door:
Steven van Elven
1,6 TD in ombouw naar 1,9 TDi mechanisch met intercooler, en nog diverse andere uiterlijke en innerlijke metamorfoses.
Ingezonden door:
Jurgen en Harriët Vogel
California camper
bouwjaar 1989
1.6 ltr TD
Lees meer
Wij zijn in het bezit van een van een T3 Westfalia California Coach. Het betreft een 1.6TD welke 145.000 km heeft gereden, voorzover bekend nog met de eerste en orginele motor.
De auto is in juni 1989 in Duitsland voor het eerst op kenteken gezet. Hij heeft in Duitsland voorzover wij hebben kunnen achterhalen twee eigenaars gehad(e.e.a kunnen afleiden uit het service boekje)
Na trouwe dienst in Duitsland is de auto in mei 1999 in Nederland op kenteken gezet. De eerste Nederlandse eigenaar heeft hem tot circa maart 2002 in zijn bezit gehad. Hierna zijn wij de eigenaar geworden.
Ingezonden door:
Arie Luiten
Westfalia camper California
bouwjaar 1990
Ingezonden door:
Lex en Tiny Griesdoorn
Westfalia camper
eerste toelating in Duitsland 26-04-’83
eerste afgifte in Nederland 11-07-’01
De bus is in april 2003 gestript waarbij veel delen en gaten/plaatwerk nieuw ingelast zijn. De bus is daarna orgineel weer opgebouwd
Ingezonden door:
Aad Kortman († 6 augustus 2009)
Camper
“Hoogvlietje”
Ingezonden door:
Aad Kortman († 6 augustus 2009)
dubbelcabine pick-up
“De stoere”
Bekijk ook het verhaal rond de filmrol van deze bus in een reclamefilmpje voor Klene drop op de pagina’s met verhalen van lezers.
Ingezonden door:
Geert Schepens
1,6 ltr turbodiesel
bouwjaar 1989
Ingezonden door:
Jan de Lange
dubbelcabine pick-up
1.6 ltr turbodiesel
Ingezonden door:
Tim Meeus
bouwjaar 1989
1.6 ltr TD
Ingevoerd vanuit Duitsland naar België.
De bus wordt stilletjes aan omgevormd tot een kampeerbus.
Ingezonden door:
Remco Postma
bouwjaar 1979
herbouwd in 2001
2.0 ltr luchtgekoeld
Lees meer
De bus is door ons (groep van vier jongens) in 2000 bij een bussen-mishandelaar opgekocht.
Wij zijn er eerst mee naar zuid-frankrijk op vakantie geweest, na de vakantie is de bus kompleet gestript en weer, met wat zorg aan de onderdeeltjes opgebouwd.
Ingezonden door:
Arie Strijker
dubbelcabine pick-up
bouwjaar 1987
1.8 ltr 16V met dubbele webers
Ingezonden door:
Emiel Ruiterkamp
ex-legerbus
bouwjaar 1985
WBX op gas
Ingezonden door:
Wybo Miedema
“Pax Intrantibus”
Caravelle
bouwjaar 1985
1.6 ltr diesel
Carthago inbouw
wij zijn met deze bus inmiddels al van Gibraltar tot de Noordkaap gereisd
De webmaster van deze site kan geen controle uitoefenen op de actualiteit van geplaatste foto’s en/of teksten in deze fotogalerij. Hiervoor is hij geheel afhankelijk van de, door de bezoekers, aangeleverde informatie.